FAQs

1. Czy można kupić bilet u kierowcy (na przystanku)?

Tak, pod warunkiem wolnych miejsc w autobusie.

2. Czy można wsiąść i wysiąść po drodze?

Nie można, autobus zatrzymuje się tylko na wyznaczonych przystankach.

3. Czy można zwrócić zakupiony bilet?

Tak, pasażer może dokonać zwrotu zakupionego biletu przed rozpoczęciem podróży.

4. Czy można dokonać zmiany terminu wyjazdu?

Tak. W celu zmiany terminu odjazdu podróżny powinien uzyskać od PKS w Białymstoku S.A. poświadczenie niewykorzystania biletu.

5. Czy dzieci poniżej 13 roku życia mogą podróżować bez opiekuna?

Nie, osoby poniżej 13 roku życia mogą podróżować jedynie pod opieką osoby dorosłej.

6. Czy kupując bilet ulgowy muszę posiadać ważną legitymację?

Tak, kupując bilet ulgowy należy posiadać i okazać ważny dokument uprawniający do danej ulgi.

7. Co to jest bagaż podręczny?

Jest to bagaż, który można zabrać na pokład autobusu, pozwalający na umieszczenie go na górnej półce lub pod zajmowanym siedzeniem.

8. Co to jest bagaż podstawowy?

Jest to bagaż, który nie spełnia kryteriów bagażu podręcznego i należy go umieścić w luku bagażowym.

9. Czy przewożenie bagażu jest bezpłatne?

Bagaż przewożony wewnątrz autobusu oraz pierwsze dwie sztuki bagażu przewożonego w luku bagażowym nie podlegają opłacie.

10. Czy jest możliwość przewozu wózka inwalidzkiego?

Tak, przewóz wózków inwalidzkich jest dozwolony i bezpłatny.

11. Czy możliwy jest przewóz zwierząt na pokładach autokarów?

Tak, na liniach zwykłych jest możliwość przewozu psa pod warunkiem, że jest trzymany na smyczy, ma założony kaganiec, a jego opiekun okaże przy wsiadaniu do autobusu ważne świadectwo szczepienia psa.

W autobusach, obsługujących linie w komunikacji przyspieszonej, pospiesznej oraz ekspresowej dopuszcza się przewóz małych zwierząt pokojowych i ptaków, pod warunkiem, że nie są uciążliwe z powodu woni lub hałasu i są umieszczone w pojemniku przystosowanym do przewozu zwierząt.

Ponadto, zawsze jest możliwość przewożenia psów-przewodników.

12. Zgubiłem EM-kartę, czy mogę wyrobić nową?

Tak, jest możliwość wyrobienia nowej EM-karty.

13.  Czy po wejściu do autobusu muszę przykładać EM-kartę do czytnika?

Tak, pasażer jest obowiązany do przyłożenia EM-karty do odpowiedniego czytnika znajdującego się przy kasie fiskalnej.

14. Zgubiłem bilet okresowy, czy jest możliwość wyrobienia drugiego?

Tak, można wyrobić tzw. wtórnik biletu okresowego.

15. Czy można przesłać autobusem przesyłkę/paczkę?

Tak, jest możliwość nadania przesyłki do przewozu. Przesyłki są przyjmowane w Dyspozytorni Dworca PKS Białystok przy ul. Bohaterów Monte Cassino 10, a także u kierowców obsługujących daną linię komunikacyjną.

16. Jakie dokumenty trzeba wypełnić, aby nadać przesyłkę/paczkę?

W celu nadania przesyłki/paczki należy wypełnić w 3 egzemplarzach list przewozowy.

17. Czy przesyłka/paczka może być wydana w dowolnym miejscu?

Wydanie przesyłki może nastąpić na stanowisku przyjazdowym dworca lub przystanku autobusowym, na który przyjeżdża autobus PKS Białystok.

18. Czy osoba odbierająca przesyłkę musi posiadać przy sobie jakiś dokument?

Tak, odbiorca ma obowiązek przedstawić niezbędne dokumenty potwierdzające jego tożsamość i umożliwiające weryfikację danych osobowych zawartych w liście przewozowym.